Rozhodli jste se pro nákup nového domova a čeká vás proces s vyřizováním hypotéky?
V tomto článku najdete přehled toho, co vás při vyřizování tzv. úvěru na bydlení čeká a na konci najdete také seznam dokumentů, které po vás bude banka požadovat.
V ideálním případě, ještě předtím, než si domluvíte první prohlídku, je vhodné navštívit hypotečního poradce a zjistit své finanční možnosti. Poradce vám během pár minut spočítá maximální výši hypotéky, kterou vám banky vzhledem k vaší bonitě, budou schopny poskytnout. Dozvíte se také, jak vysoká bude měsíční splátka úvěru a plusy a mínusy čerpání úvěru u jednotlivých bank.
Po výběru nového domova bude potřeba s bankou sepsat žádost o úvěr. K té bude banka požadovat potvrzení o vašich příjmech na vlastním formuláři a výpisy z běžného účtu.
Dále bude potřeba zpracovat odhad nemovitosti, kterou byste rádi koupili. Banka vám dá na výběr z několika odhadců, se kterými spolupracuje. Mějte prosím na paměti, že z odhadní ceny vám banka poskytne pouze 80-90 %, zbytek z kupní ceny budete muset uhradit z vlastních zdrojů.
Po schválení úvěru dostanete k dispozici úvěrovou dokumentaci, kterou stačí už jen podepsat, a bydlíte. Skoro. Bude ještě potřeba zřídit zástavní právo ve prospěch banky k pořizované nemovitosti. K tomu slouží zástavní smlouva, kterou vydá banka v rámci připravené úvěrové dokumentace, a podepisuje ji prodávající. Zástavní právo zůstane zapsáno na listu vlastnictví až do doplacení úvěru.
Aby bylo vyřízení hypotečního úvěru co nejrychlejší, budete potřebovat tyto dokumenty:
K čerpání úvěru, tedy k úhradě ceny prodávajícímu, budete dále potřebovat:
Máte k tomuto tématu otázku? Napište nám.